کد مطلب:277217 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:131

صهیونیسم و تشکیل دولتی به نام اسرائیل
نویسنده كتاب «عقائد الامامیّه» در مورد قیام یهود در خاور میانه و تشكیل دولتی به نام «اسرائیل» در سرزمین فلسطین، و بالاخره متلاشی شدن حكومت آنان، با شركت اعراب و مسلمین به كمك یكدیگر، و به ویژه ارتش نیرومندی كه از طریق عراق برای سركوبی یهود عازم فلسطین می شود. در حدیث بسیار جامع و جالبی از امیرمؤمنان علی (علیه السلام) چنین نقل كرده است:

«قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): وستأتی الیهود من الغرب لإنشاء دولتهم بفلسطین.

قال النّاس: یا أبا الحسن! أنّی تكون العرب؟

أجاب (علیه السلام): أنذاك تكون مفكّكة القوی، مفكّكة العری، غیر متكاتفة وغیر مترادفة.

ثمّ سئل (علیه السلام): أیطول هذا البلاء؟

قال: لا، حتّی إذا أطلقت العرب أعنّتها ورجعت إلیها عوازم أحلامها، عندئذ یفتح علی یدهم فلسطین، و تخرج العرب ظافرة و موحّدة، وستأتی النجدة من العراق، كتب علی رایاتها القوّة، و تشترك العرب والإسلام كافّة لتخلّص فلسطین، معركة و أیّ معركة فی جلّ البحر، تخوض النّاس فی الدماء و



[ صفحه 332]



یمشی الجریح علی القتیل.

ثمّ قال (علیه السلام): و ستفعل العرب ثلاثاً، وفی الرابعة یعلم الله ما فی نفوسهم من الثبات والإیمان، فیرفرف علی رؤوسهم النصر.

ثمّ قال: وأیم الله یذبحون ذبح النّعاج حتّی لا یبقی یهودیّ فی فلسطین». [1] .

«امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: یهود برای تشكیل دولت خود در فلسطین، از غرب ـ به منطقه عربی خاور میانه ـ خواهند آمد.

عرضه داشتند: یا اباالحسن! پس عربها در آن موقع كجا خواهند بود؟

فرمود: در آن زمان عربها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آنها از هم گسیخته، و متّحد و هماهنگ نیستند.

از آن حضرت سئوال شد: آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟

فرمود: نه، تا زمانی كه عربها زمام اُمور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیمهای جدّی آنان دوباره تجدید شود آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد، و عربها پیروز و متّحد خواهند گردید، ونیروهای كمكی از ـ طریق ـ سرزمین عراق به آنان خواهد رسید كه بر روی پرچمهایشان نوشته شده: «القوّة» [2] و عربها و سایر مسلمانان همگی مشتركاً برای نجات فلسطین قیام خواهند كرد ـ و با یهودیان خواهند جنگید ـ و چه جنگ بسیار سختی كه در وقت مقابله با یكدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد كه در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد كشته ها عبور كنند.

آنگاه فرمود: و عربها سه بار با یهود می جنگند، و در مرحله چهارم كه خداوند ثبات قدم و ایمان و صداقت آنها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه می افكند.

بعد از آن فرمود: به خدای بزرگ سوگند كه یهودیان مانند گوسفند كشته می شوند تا جایی كه حتّی یك نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند».



[ صفحه 333]



با توجه به این جمله كه امیر مؤمنان علی (علیه السلام) فرموده است: «و تشترك العرب والإسلام كافّةً لتخلّص فلسطین»؛ «اسلام و عرب مشتركاً برای نجات فلسطین قیام خواهند كرد»، مراد از «اسلام» مسلمانان غیر عرب و ایرانیان می باشد كه در هنگامه ظهور به رهبری سید حسنی خراسانی و فرماندهی شعیب بن صالح از طریق عراق و سوریّه برای نجات فلسطین به سوی قدس عزیز عزیمت خواهند نمود.

بنابر این، بر اساس روایات یاد شده به حسب ظاهر ـ و الله أعلم ـ شكست كامل دولت غیر قانونی اسرائیل و سقوط رژیم اشغالگر قدس، با نهضت جناب سید حسنی خراسانی مربوط، و فتح بیت المقدس با فراهم آمدن زمینه ظهور مبارك حضرت مهدی (علیه السلام) و حركت آن حضرت به سوی بیت المقدس صورت خواهد گرفت، ان شاء اللّه. [3] .


[1] عقائد الاماميّه، ج 1 ص 270.

[2] ظاهراً اين كلمه اشاره به همان آيه شريفه: (وَأَعِدُّوُا لَهُمْ مَّا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة) مي باشد.

[3] جهت آگاهي بيشتر به كتاب «زمينه سازان» مراجعه فرماييد.